De aansluiting van de N23 Westfrisiaweg op de Oostergouw is ongelijkvloers. Dat gebeurt door een zogenaamde Haarlemmermeeraansluiting. De toe- en afritten liggen allemaal in het verlengde van de rijrichting op de N23 Westfrisiaweg. De aansluiting ontleent zijn naam aan de gemeente waar hij ooit als eerste werd toegepast, Haarlemmermeer. De Oostergouw blijft op maaiveld en de N23 Westfrisiaweg gaat erover heen. De kruisingen met de op- en afritten worden, met uitzondering van de afrit naar de Oostergouw vanaf de A7, uitgevoerd met verkeerslichten. Fietsers kruisen de N23 Westfrisiaweg ongelijkvloers. De kruising met de op- en afritten wordt geregeld met verkeerslichten.
Joosten Concepts is vanaf de ontwerpfase bij het project betrokken. De verbreding van de N weg werd gekenmerkt door een grote diversiteit aan soorten ondergrond zo bleek uit de vele sonderingen. Samen met de geotechnici van Heijmans hebben de geotechnici van Joosten Concepts partner Geologics een ontwerp gemaakt. Deze bestaan veelal uit gewapende grondconstructies die van een beton facing zijn voorzien.
Omdat de onder grond in veel gebieden slecht draagkrachtig was is EPS toegepast als lichtgewicht ophoog materiaal.
Partner Molhoek-CCT heeft de verwerking van de gewapende grond uitgevoerd. In de meeste gebieden werd gewerkt met een maximale ophoging van 1 meter per week gezien de zettingsgevoeligheid. Van Etten heeft de EPS constructies geïnstalleerd.
Veilingweg 24
6681 LA Bemmel
Nederland
0481 424721
info@joostengroep.nl